4. dec. 2010

Julebagning


Så nærmer julen sig og vi har været igang med at bage julesmåkager - Mens jeg sidder her og skriver på min blog, kan jeg også konstatere at de alle er fortærret, og at der lige går et par uger inden jeg bager flere (nu ved jeg jo hvor meget smør der går på sådan nogle sager...)

Opskrift:
225 g hvedemel
1 spsk dr. oetker Brunt bagepulver
175 g lyst rørsukker
Revet citronskal fra 1/4 ubehandlet citron
125 g smør
1 æg
Pynt: hakkede hasselnødder

Bland alle ingredienser med smuldret smør, og tilsæt til sidst ægget for at samle det hele.
Stilles i køleskabet 1 time.
Tril små kulger på ca 2-3 cm og pres dem flade på en bageplade (eller rul dejen ud og stik fine julehjerter eller andre former - børnene elsker det)
drys med hasselnødder og bag ved 180 grader i 10-12  minutter.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar